Interview met

Frederik Defyn

Marketeer Frederik Defyn werkt sinds een jaar alleen nog voor bouwbedrijven.

Elke sector heeft zijn eigen klantenreis en zijn eigen manier van leads genereren.’ zegt hij. ‘Ik heb heel bewust voor mijn niche gekozen omdat ik me op één manier wilde focussen en daar de beste in worden, zonder afleidingen.’

Foto van Frederik Defyn, marketeer voor bouwbedrijven.
Frederik Defyn

Om zich volop op zijn niche te storten moest Frederik veel opofferen: ‘Vroeger kwam drie vierde van mijn winst uit consultancywerk voor marketingagencies. Toen ik daarmee gestopt ben bleef er dus nog maar een kwart van mijn inkomen over. Het zal nog een tijdje duren om dat weer in te halen, maar het gaat de goede richting uit.’

Intussen merkt Frederik dat hij steeds meer klanten via kennissen en kennissen van kennissen krijgt: ‘Mensen zullen je niet snel doorverwijzen naar het zoveelste marketingbureau, maar voor bouwbedrijven ben ik gewoon de logische keuze.’

Lees ook het verhaal van Liesje, nog een ondernemer met een bijzondere niche. 

LEES MEER ...

Nichepreneurs

Zes maand geleden koos ik mijn niche: copywriter voor de petfoodsector. Natuurlijk was ik bang dat ik er klanten door zou verliezen, maar naar het schijnt werkt dat juist omgekeerd.

Lees meer >